Look of the week


Om toch nog even in de 'holiday-mood' te komen hier een jas die ik tegenkwam. Het komt uit de wintercollectie van Pierre Cardin uit 1967. Toch weer een groot voorbeeld van hoe weinig de mode eigenlijk is verandert afgelopen vijftig jaar. Mode herhaalt zichzelf en deze jas van bijna een halve eeuw geleden zou makkelijk in het straatbeeld van vandaag passen. Ik vind deze look zo gaaf door de panty en de enorme bont randen. En natuurlijk vind ik de witte handschoentjes echt gewoon helemaal geweldig! Ik weet niet wat het is met handschoenen. Ze geven iets galants, iets terughoudends, misschien ook wel iets arrogants. Handschoenen schreeuwen, "hier ben ik! maar ik kijk eerst even de kat uit de boom voordat ik daadwerkelijk dingen aan durf te raken." Godweet wie hier ook z'n handen heeft gehad en godweet waar die handen geweest zijn. Misschien zijn handschoenen wel een vorm van wantrouwen, maar daarnaast toch ook wel een mega goede manier om je outfit op te pimpen. And last but not least, ze zijn gewoon ontzettend lekker warm.